De kracht van Ho’oponopono, eenvoudig, liefdevol en effectief.

Sinds een paar jaar beoefen ik Ho’oponopono. Dit is van oorsprong een Hawaiaans vergevingsproces dat gebruikt wordt bij het oplossen van problemen. Bij Ho’oponopono gaat men ervan uit dat elk probleem dat wij ervaren in ons leven, het gevolg is van negatieve programma’s die opgeslagen zijn in ons celgeheugen.

Oude programma’s/herinneringen loslaten en/of verwijderen zorgt ervoor dat er liefde kan ontstaan en inspiratie kan vloeien. Hierdoor verdwijnen problemen of zien wij de mogelijkheden om dingen op te lossen. Wij zuiveren onszelf van de beperkende overtuigingen. Ho’oponopono inviteert je om al je oude programma’s los te laten, om alles wat in het verleden gebeurde te vergeven, om liefde en acceptatie te vinden in dit moment.
Sinds kort kan ik dankzij het volgen van een officiële Ho’oponopono workshop het volledige 12-stappen plan uitvoeren. En ook al doe ik dit nog maar heel recent, toch merk ik al opmerkelijk veel verbeteringen op in mijn leven. 🙂
Wat er zoal verbeterde? IK krijg enorm veel inspiratie en ideeën, plots krijg ik inzichten in problemen waar ik al jarenlang tegenop loop. Bijvoorbeeld in het ondernemen van actie, maar hierover lezen jullie de komende dagen nog meer. Ik kan beter loslaten, zie dingen in een ander, beter perspectief. Er overkomen mij ook hele leuke dingen. Ik merk een verandering in mijn eetgedrag (alhoewel ik dit onderwerp nog niet specifiek behandeld heb) Het maakt me milder, bewuster, en nog meer intuitiever. Ik kan mensen/dingen heel goed aanvoelen en krijg meer en meer doorzicht in situaties die zich aandienen. Ik krijg plots antwoorden op belangrijke levensvragen die ik stelde. Het geeft me ontzettend veel vertrouwen in mijzelf en in het levensproces. Het maakt me nog meer dankbaar voor het prachtige leven dat wij leiden. Ik kan hier nog wel een tijdje doorgaan, maar ik denk dat ik de belangrijkste boodschap al wel gegeven hebt. Ho’oponopono is een geweldig krachtig proces dat, voor mij, zijn effectiviteit elke dag nog meer en meer waar maakt.
En dit wil ik natuurlijk enorm graag delen. Daarom doe ik deze vorm van Ho’oponopono (12-stappen) tevens voor anderen.

Dus…..heb jij een probleem waar je vanaf wilt? Loop jij al jarenlang tegen dezelfde issues aan? Ben jij ziek, depressief of zit je met belangrijke levensvragen? Ben je in onaangename situaties verwikkeld of zit je vast? Stuur me gerust een bericht via FB of een mailtje naar: lydia.jacobs@telenet.be.

Wie weet ligt de oplossing dichterbij dan je dacht!

hooponopono1.jpg

Gepubliceerd door De Gelukkige Mens

Coach/teacher/speaker

Plaats een reactie